Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Meguiars shampoo's hebben een verdunnings-ratio van 1/128 (ounces). Vermits er 128 ounces in 1 gallon zitten, wordt er dus gesproken van 1 ounce product per gallon water. (dit geldt niet voor hyperwash, die is 1/400!)
1 gallon is 3.78 Liter en 1 ounce is 29.57 ml
Dus op 1 liter water is dat 7,82 ml product, dan kom je uit op 78,2 ml product (pakweg 80ml) bij 10 liter water.
Op mijn bus NXT shampoo staat 30 ml op 4 liter water en voor 10 liter water kom je dan uit op 75 ml - wat toch aardig in de buurt zit van de officiële US verdunning.
Misschien aangevuld door Prime strong van Jeffswerkstatt om ze opnieuw te doen glanzen
ok, maar wat moet ik er mee doen? Op mijn vingertop en inwrijven?
Nee, echt, "kleien" kende ik tot voor kort niet hoor. Ik neem aan dat er nog zijn...
Moet je dat met een doek inwrijven, polieren met een poliermachine, ...
ok, maar wat moet ik er mee doen? Op mijn vingertop en inwrijven?
Nee, echt, "kleien" kende ik tot voor kort niet hoor. Ik neem aan dat er nog zijn...
Moet je dat met een doek inwrijven, polieren met een poliermachine, ...
IK moet echt wel eens werk maken van die how-to met foto's ...
Even geduld. Misschien kom in er wel toe binnen 14 dagen
Of anders eens een demo (zon)dag, dan kan er gelijk produkten worden aangekocht
Ja, dat zou ideaal zijn, en dat was ik ook van plan. Enige probleem is dat ik totaal geen tijd heb !
Ik zit de komende 6 weken compleet volgeboekt !
Binnen 14 dagen is het een mini detail van een reeds gedetailed wagen. Dan kan ik erna misschien nog even de tijd nemen om bvb een howto van de velgen of van het wassen te maken.
Ja, dat zou ideaal zijn, en dat was ik ook van plan. Enige probleem is dat ik totaal geen tijd heb !
Ik zit de komende 6 weken compleet volgeboekt !
Binnen 14 dagen is het een mini detail van een reeds gedetailed wagen. Dan kan ik erna misschien nog even de tijd nemen om bvb een howto van de velgen of van het wassen te maken.
Je had me indertijd is een filmpje gegeven van hoe een wagen te wassen. Met die "2 emmer methode". Mss kan je deze hier al posten? (ik vind het niet meer )
Je had me indertijd is een filmpje gegeven van hoe een wagen te wassen. Met die "2 emmer methode". Mss kan je deze hier al posten? (ik vind het niet meer )
Ik probeer dit hier al met handen en voeten uit te leggen.
Ik weet wel best hoe ik mijn auto was.
Misschien ook wel hoe te waxen (alhoewel)...
Maar er is nog NIEMAND die me heeft kunnen helpen MET RESULTAAT om de teerplekken van m'n velgen weg te krijgen.
En DAARVOOR raadt wax-it klei aan, en ik weet niet hoe ik DAT moet doen....
Je neemt een stuk klei. En je warmt het op in je handen door het te kneden. Door de warmte gaat het soepel worden.
Dan maak je er een pannekoek van van ongeveer 5mm dik. Je brengt het glijmiddel aan op de velg en gaat in korte bewegingen en lichte druk over je velg. Met elke beweging over het teer zal een beetje teer in de klei komen te zitten tot ie na verloop van tijd van de velg verdwenen is.
Wordt je klei te vuil dan herkneed je hem
Je neemt een stuk klei. En je warmt het op in je handen door het te kneden. Door de warmte gaat het soepel worden.
Dan maak je er een pannekoek van van ongeveer 5mm dik. Je brengt het glijmiddel aan op de velg en gaat in korte bewegingen en lichte druk over je velg. Met elke beweging over het teer zal een beetje teer in de klei komen te zitten tot ie na verloop van tijd van de velg verdwenen is.
Mss ook bijvertellen dat je best je stuk in 2 deelt, want eens hij uit je handen gelipt en op de grond valt, mag je hem wegsmijten (als de ondergrond steentjes & zand bevat )
Sorry, maar het enige wat je met spierkracht en mircovezel gat bereiken door hard te wrijven is dat je velgen maring gaan krijgen. Mircofijne krasjes door het vuil dat je er tegenaan wrijft !
Hierdoor gaan ze hun glans verliezen en er mat gaan uitzien.
Ik zeg niet dat jouw methode niet werkt, en je moet uiteráárd je bijberoep verdedigen, maar andere methoden die even goed werken afdoen als lulkoek, is niet echt netjes.
Comment